Nagyobb felbontásért katt a képre.
Eddig két laptikát készítettünk el. A képen látható a második, amely idén lett kész. Elég könnyű, és a súlypontját is sikerült úgy beállítanunk, hogy a lovaknak csak minimális terhet kell tartaniuk a nyaklóval. Összköltsége a nullával vetekszik, hiszen minden része újrahasznosított anyagól készült. Az elülső vasszerkezet és a rinyavas egy szétszedett terasz földi maradványaiból készült. A tengely egy kiszuperált lajtoskocsié volt valaha, és a kerekek pedig divatból soha ki nem üthető lada nivából származnak. Egy sárhányó még jól jönne főleg ilyen latyakos téli napokon. Szerszámügyileg sem túl bonyolult az összeállítás. Gyakorlatilag egy flexxel, egy fúróval és egy hegesztővel, ha csodákra nem is, de elég sok mindenre képes lehet az ember.
Hátulsó részre egy MTZ pótkocsi csatlakoztatót hegesztettünk, amelybe egy standard vonófejet tettünk. A vonófejre bármilyen utánfutó egyszerűen csatlakoztatható. Ha utánfutót akasztunk a kocsira figyelnünk kell arra, hogy az utánfutón helyesen osszuk el a súlyt. Ha ez mégsem sikerül saját testünkkel is korrigálhatjuk azt. A művelet igen nagyon egyszerű: hátrébb vagy előrébb ülünk, állunk. A két oldalon lévő húzószemek borona használatánál előnyösek.
Boronán kívül a kocsit használhatjuk tárcsa, henger, csillagos rendsodró vontatására. A felhasználásnak csak a képzelet szab határt, esetleg a lovak ereje.